Przewodnik po wirtualnej służbie Kościoła.

Utworzony w dniu 10 grudnia 2023

l

Krzysztof K

Odkryj przewodnik po wirtualnej służbie kościoła i dowiedz się jak strona internetowa pomaga w głoszeniu ewangelii.

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, ile godzin dziennie spędzasz online? Niektórzy z nas nie chcą znać odpowiedzi, bo mogą one być zaskakujące lub wręcz przerażające. NordVPN postanowiła zbadać ten temat, a uzyskane wyniki są, cóż, dość przewidywalne. Ale teraz pora zadać sobie pytanie: co tak naprawdę robimy w sieci?

Polacy spędzają w Internecie ponad dwa dni w tygodniu. Prawie 51 godzin w sieci w ciągu jednego tygodnia to naprawdę dużo, bez względu na wiek. Wystarczy wspomnieć, że na standardowym etacie pracujemy (przynajmniej zgodnie z wymogami ustawowymi) 40 godzin.

Niezależnie od tego, czy używamy internetu do kontaktu ze znajomymi, zakupów, przeglądania czy korzystania z Google, każdego dnia szukamy w sieci rozwiązania na wiele pytań i zadań. Osoby poszukujące również zwracają się do internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania dotyczące sensu życia; jest to również wielka szansa dla kościołów. Jak zatem kościoły mogą zaangażować się, dotrzeć do sieci i korzystać z niej, aby wypełnić swoją misję szerzenia Ewangelii Jezusa Chrystusa?

Odpowiedź jest prosta – z zaangażowaniem.

Większość kościołów zdaje sobie sprawę, że obecność w internecie jest ważna i próbuje stworzyć swoją stronę internetową. Jednak problem polega na tym, że po uruchomieniu strony kościół zaznacza ją na swojej liście zadań do zrobienia i często o niej zapomina. Strona pozostaje więc w cyberprzestrzeni bez zasięgu i ducha.

Kluczem do skutecznej posługi internetowej jest uczynienie z niej poważnej służby kościelnej z określonymi celami, zadaniami i sercem pragnącym zmiany życia. Ten rodzaj uwagi i pasji nadaje zaangażowaniu w służbę w twojej społeczności, co ma kluczowe znaczenie dla skuteczności obecności Kościoła w internecie.

Dobrze więc masz pasję i zaangażowanie, co dalej?

Kiedy twój kościół utworzy grupę członków, których pasją jest korzystanie z internetu do dzielenia się Ewangelią, nadszedł czas na zbudowanie fundamentów i wyznaczenie celów. Waszą podstawą jest kościelna witryna internetowa, która umożliwi waszej służbie posiadanie trzech cech: zasięgu, znaczenia i możliwości zwrotu.

Zasięg

Aby strona internetowa kościoła odniosła sukces, konieczny jest zasięg. To jest to, co łączy witrynę z ludźmi. Aby stworzyć zasięg na stronie internetowej swojego kościoła, musisz upewnić się, że istnieje łączność z mediami społecznościowymi. Co to oznacza? To umożliwia przesyłanie komunikatów z twojej witryny na platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook i Twitter. Dzięki temu można nawiązać kontakt z osobami korzystającymi z tych platform, na których spędzają większość czasu online.

Istnieje kilka sposobów na nawiązanie łączności z mediami społecznościowymi, ale najlepszym sposobem jest upewnienie się, że twoja witryna internetowa jest zbudowana w oparciu o strukturę bloga, taką jak WordPress. Struktura bloga umożliwia częste publikowanie wiadomości na blogu i jednoczesne udostępnianie linków do tych wiadomości na platformach mediów społecznościowych za pomocą technologii wtyczek. Upewnij się, że dostawca witryny, z którym współpracujesz, wie, że jest to wymóg.

Znaczenie

Aby strona internetowa kościoła miała sens, absolutnie konieczne jest posiadanie systemu zarządzania treścią (CMS). CMS umożliwia twojemu kościołowi częste dodawanie treści i utrzymywanie ich w stałym związku z bieżącymi wydarzeniami.

Zwróć zasób

Uczynienie witryny internetowej kościoła źródłem powrotu dla odwiedzających może być tak proste, jak publikowanie ogłoszeń i nadchodzących wydarzeń na stronie głównej. Ale nie poprzestawaj na tym – bądź kreatywny. Co z interaktywną stroną z prośbami o modlitwę? Albo stroną “Następne kroki dla nowych wierzących”, którą członkowie kościoła mogą polecać ludziom? Możliwości są nieograniczone, a tutaj twoja grupa Ministerstwa Internetu może wykazać się kreatywnością i dobrze się bawić, sięgając po sieć!

Ustalanie celów

Podstawą jest więc witryna internetowa, która ma zasięg, znaczenie i działa jako źródło zwrotu. Teraz czas na wyznaczenie celów. Cele te są całkowicie unikalne dla każdej posługi kościelnej. Poświęć trochę czasu na burzę mózgów z zespołem Ministerstwa Internetu, co chciałbyś, aby wydarzyło się w ministerstwie za sześć miesięcy, rok, dwa lata itp., a następnie umieść to w kalendarzu i ustal kroki prowadzące do osiągnięcia swoich celów.

Oto kilka doskonałych celów dla każdej kościelnej posługi internetowej:

  • Zachęcanie członków kościoła do korzystania z mediów społecznościowych jako narzędzia świadczenia.
  • Wymyślanie kreatywnych sposobów zainteresowania członków, na przykład za pomocą ankiety lub konkursu.
  • Utworzenie konta kościoła na Facebooku i Twitterze i zaproszenie każdego członka do grona znajomych i obserwatorów.
  • Poproszenie kilku pastorów i liderów kościołów o regularne publikowanie postów na blogu, które przyciągną czytelników.

Rozpoczęcie kościelnej posługi internetowej nie musi być przerażające. Tam, gdzie jest wola i zaangażowanie, istnieje sposób! Błogosławieństwa Boże w twoich przedsięwzięciach internetowych!

66 / 100

Autor Krzysztof K

Nazywam się Krzysztof Krause uwielbiam budować i zarządzać kościelnymi witrynami internetowymi,  które łączą LUDZI z BOGIEM poprzez TWÓJ KOŚCIÓŁ !  Strony internetowe które tworzę pomagają  kościołowi przyciągnąć odwiedzających do Waszej społeczności.

Wszystkie wpisy